15 Eylül 2014 Pazartesi

Şeftali Reçeli





Merhaba, yazdır kıştır ayırmaksızın fazla geleni bir şekilde değerlendirmeye çalışırım, incir dışında özellikle reçellik olarak aldığım bir meyve yok. Şeftalilerde öyle oldu, ben almamıştım seçende hamlarını seçince reçelle değerlendirme yoluna gidildi:)

Malzemeler:

  • 1 kg sert şeftali
  • 1 kg şeker
  • 2-3 (arzuya göre) karanfil
  • 4-5 damla limon suyu


Yapılışı:

Şeftalilerin kabukları soyulup çekirdekleri ayıklandıktan sonra isterseniz yarın ay şeklinde isterseniz
küp küp olarak doğrayıp tencereye alıyoruz, daha çabuk sulanması için bir kat şeftali bir kat şeker serperek sulanmaya bırakıyoruz. Şeftalilerin sertliğine göre sulanma süresi bir geceden sabaha sürebiliyor. Sulanan reçelimizi ocağa alıp şeker eriyinceye kadar ısıtıyorum, sonra şeftalileri kevgirle içinden alıyorum, bunu yapma sebebim;şeftalilerin diri kalmasını istiyorum eğer siz marmelat şeklinde olmasından rahatsız değilseniz çıkartmaya gerek yok. Reçelin piştiğini cam bir tabağa damla damlattığımızda eğer çok yayılmıyorsa  pişmiş demektir, limonu katıp bir iki taşım daha kaynatıp kavanozlara boşaltabilirsiniz. Resimdeki mazlemeden iki yarım kg lık kavanoz çıktı. Bazıları reçeli soğutup kapatıyor eğer, böyle yapılmaz hemen kapatılırsa buharlaşma yapıp sulanabiliyor, kıvamına güveniyorsanız kapatmanızda mahsur yok. Karanfilleri ocağa aldığım sırada reçelin içine bırakıyorum.

1 yorum: