15 Eylül 2014 Pazartesi

Laz Böreği

  LAZZZ BÖREĞİ / bol tereyağlısından

 Trabzonlu olarak laz böreğini yakın zamana kadar yememiştim, yetişmiş olduğum yer itibariyle uğraş isteyen yemeklere rastlamamız imkansız diyebilirim, sebep olarak bağ-bahçe işleri😃

   Necla ablayı henüz duymadığım tarihlerde (Trabzon da laz böreğini en iyi yapan kişiy mişşş ben hala yemedim😏 bilenler bilir uzun sokak caddesine meydan parkı tarafından girince 40-50 metre ilerde solda lokma tatlıcısı vardır, ilk laz böreğini orda yemiştim yanında dondurma ile servis yapıyorlar. 
Benim denemem ise bugüne nasipmiş, yanlız iki gün boyunca int her tarifi okudum ki bu böreğin tarifini için çok pinti davrandılar😠 veee kendi tarifimi çıkardım:) sabah ilk iş böreği yapmaya koyuldum. İlk olarak muhallebiyi pişirdim.

Muhallebi Malzemesi:

  • 7 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 3 çorba kaşığı buğday unu
  • 6 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 4 yumurta sarısı
  • 200 gr kadar kaymak / kaymak ve yumurta sarıları dışında kalan malzemeyi pişirdim, kıvam alınca ocaktan alıp geri kalan iki malzemeyi ekledim, pürüzsüz olması için blenderdan geçirdim, soğumaya bıraktım. 

Hamur Malzemesi

  • 1 yumurta
  • Bir fiske tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur için alabildiği kadar un.
Yoğurmuş olduğumuz hamuru 12 eşit parçaya bölüp 10-15 dk kadar dinlenmeye bıraktım(daha kolay açılmasını sağlıyor)

İç Malzeme

  • 1/2 kg tereyağı

Yaklaşık 1/2 kg tereyağı erittim ve her bir yufkanın arasını tereyağı ile yağladım, 6. katı serdikten sonra muhallebiyi serdim, muhallebi üstüne bir iki fiske kadar karabiber serptim. Kalan yufkalara da aynı işlemi uyguladım. Kare büyük dilimleyip 200c de üzeri kızarana kadar pişirdim.

Şerbet Malzemesi

  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağından 2 parmak eksik su
  • 3-4 limon damlası

Ben böreği soğuk şerbeti sıcak yaptım, siz tersini yapabilirsiniz önemli olan birinin soğuk olması.

Bundan sonra laz böreği benden sorulur :P 

Afiyet, Bal, Şeker Şifa Olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder